English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

- Każdorazowe wydłużenie sygnału zielonego dla pieszych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną wiąże się ze zwiększeniem strat czasu dla pojazdów, co z kolei wpływa na zmniejszenie ich przepustowości - tłumaczy Mariusz Drabik z MZDiK..."
Źródło: Echo Dnia 14 X 2008

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2021-04-24

Radny Łukasz Podlewski w imieniu klubu radnych PiS wystąpił o przesunięcie 90 tys. zł na budowę drogi dla rowerów od ul. Tartacznej do południowego odcinka trasy N-S.



Chodzi o krótką - liczącą ok. 150 metrów - drogę dla rowerów, która pozwoliłaby bezpiecznie i szybko przemieszczać się rowerem między Ustroniem a Borkami. Rowerzyści jadący od strony Ustronia po przejechaniu wiaduktu nad torami na ul. Młodzianowskiej mogliby dojechać łącznikiem do ul. Tartacznej, a nią bezpiecznie i wygodnie do ul. Wierzbickiej. Po jej przekroczeniu kontrapasem na ul. ks. Łukasika można dojechać do ul. Limanowskiego, a stamtąd już tylko krótka przejażdżka lokalnymi drogami nad zalew na Borkach. Dziś rowerzyści muszą korzystać z ruchliwej ul. 1905 roku, wzdłuż której droga dla rowerów jest poszatkowana. Wielu boi się jechać jezdnią, wybierają wąskie chodniki. O budowę od lat zabiega Bractwo Rowerowe.

Rok temu Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji rozstrzygnął przetarg na zaprojektowanie i budowę tego odcinka trasy N-S, ale nie było w nim mowy o łączniku. Rzecznik MZDiK tłumaczył wtedy, że nie ma takiej możliwości w opcji "zaprojektuj i wybuduj". Wiceprezydent Mateusz Tyczyński zobowiązał zaś dyrektora MZDiK do rozwiązania tej sprawy.

Teraz do akcji włączają się radni. W imieniu klubu radnych PiS Łukasz Podlewski złożył do szefa komisji budżetowej, Mateusza Kuźmiuka (również PiS), wniosek o przesunięcie 90 tys. zł na tę inwestycję. To przy okazji projektu uchwały złożonego przez prezydenta, który przewiduje przesunięcie 2,5 mln zł na przebudowę skrzyżowania ul. Wjazdowej z trasą N-S tuż przy torach kolejowych. Poprawić ma się widoczność, powstanie chodnik dla pieszych. Pieniądze będą pochodzić z oszczędności po podpisaniu umów na kilka inwestycji drogowych m.in. przebudowę ul. Szydłowieckiej, budowę dróg na Wólce Klwateckiej czy opracowanie dokumentacji skrzyżowań Maratońska - Dębowa i Żeromskiego - Zbrowskiego.

Wnioskowany fragment drogi liczy 156 metrów, działki przedmiotowego odcinka są własnością gminy miasta Radom, nie ma zatem potrzeby wykupu gruntów. Przewidywany koszt budowy trzymetrowej szerokości ciągu pieszo-rowerowego to około 90 tys. zł. Budowa tego fragmentu infrastruktury jest obiecywana od kilku lat, pierwotnie MZDiK zapowiadał jej powstanie w ramach budowy II etapu trasy N-S. Dziś kiedy realizowane są powyższe zadania wydaje się być naturalnym, że powinny być one rozszerzone o wskazane wyżej zadanie - uzasadnił radny.

Sesja Rady Miejskiej jest zaplanowana na poniedziałek.

Źródło: Katarzyna Ludwińska, Gazeta Wyborcza Radom





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

W UNII EUROPEJSKIEJ NA ROWERZE ODBYWA SIĘ OD 5% DO 10% WSZYSTKICH PRZEJAZDÓW
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |