English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

- Każdorazowe wydłużenie sygnału zielonego dla pieszych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną wiąże się ze zwiększeniem strat czasu dla pojazdów, co z kolei wpływa na zmniejszenie ich przepustowości - tłumaczy Mariusz Drabik z MZDiK..."
Źródło: Echo Dnia 14 X 2008

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2006-06-12
W dniach 24-26 maja 2006 roku w Lubinie odbyła się VI Ogólnopolska Konferencja Drogownictwa. Jednym z tematów podjętych na konferencji był problemy ruchu rowerowego.

Na podstawie wysłuchanych referatów i głosów w dyskusji sformułowano następujące wnioski:

1. Dążyć do zmian w przepisach ruchu drogowego oraz dotyczących projektowania dróg zmierzających do ułatwień w ruchu rowerów, np.: poprzez dopuszczenie ruchu rowerów po chodniku przy jezdni o prędkości powyżej 30 km/h (a nie 50 km/h jak obecnie).

2. Popularyzować i wprowadzać eksperymentalne systemy przesiadkowe Bike and Ride, dbając o właściwe ich przygotowanie zgodnie z najlepszymi wzorami.

3. Dokonać weryfikacji oraz doprowadzić do zmian aktów prawnych regulujących problematykę ruchu rowerowego, w tym: 

• Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430)

• Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r.
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181).

4. Podkreślić konieczność daleko idącej poprawy warunków ruchu rowerowego w polskich miastach i promocji tej formy lokomocji, w szczególności poprzez:

• budowę wysokiej jakości infrastruktury rowerowej (w tym dróg rowerowych i parkingów dla rowerów),

• tworzenie stref “tempo 30”, których wyznaczanie eliminuje potrzebę budowy dróg rowerowych,

• promocję roweru jako taniego i ekologicznego środka transportu.

Postulowane zmiany obejmować powinny w szczególności:

• wyłączenie możliwości stosowania na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną przycisków dla rowerów,

wyłączenie możliwości stosowania na drogach rowerowych nawierzchni z betonowej kostki brukowej,

• uwzględnienie powszechnie stosowanych w Europie Zachodniej rozwiązań usprawniających ruch rowerowy (m.in. śluz rowerowych na skrzyżowaniach),

• uchylenie przepisów zalecających wyznaczenie w miejscach przecięcia ścieżek z jezdniami przejść dla pieszych zamiast przejazdów dla rowerzystów.





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

DLA PRZEWIEZIENIA KOLEJĄ W CIĄGU GODZINY 33 000 PASAŻERÓW WYSTARCZY PAS TERENU O SZEROKOŚCI 5 M.
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |