English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

- Każdorazowe wydłużenie sygnału zielonego dla pieszych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną wiąże się ze zwiększeniem strat czasu dla pojazdów, co z kolei wpływa na zmniejszenie ich przepustowości - tłumaczy Mariusz Drabik z MZDiK..."
Źródło: Echo Dnia 14 X 2008

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2007-03-27
Gdzie pojadą rowery?
Dla samochodów pomyślano o dodatkowych pasach ruchu na ulicy 1905 Roku, a cykliści czują się zapomniani.


Plany remontu ulicy 1905 Roku nie przewidują budowy wzdłuż niej ścieżek rowerowych. Mają one być jedynie na Borkach. Cykliści domagają się, by o nich nie zapominano.

Miasto już wyłoniło firmę, która będzie projektowała przebudowę ulic 1905 Roku i Dowkonta. Remont obejmie odcinek od skrzyżowania z ulicą Limanowskiego aż do wjazdu na aleję Grzecznarowskiego. Projektant otrzymał od magistratu wstępną koncepcję, zawierającą oczekiwania odnośnie przebudowy.

Ścieżki rowerowe mają powstać tylko w obrębie skrzyżowania ulic Limanowskiego, Maratońskiej i 1905 Roku. Wzdłuż pierwszej z nich ma to być odcinek między Wierzbicką i Chopina, wzdłuż drugiej - docelowo całość, zaś wzdłuż ostatniej - tylko od Limanowskiego do Chopina. Dalej ścieżek ma nie być.

WYBURZYĆ DOMY?

- Ulica 1905 Roku stanowi w zasadzie jedyne połączenie Borek z okolicami dworca kolejowego. Jednak wobec zagrożeń związanych z dużym ruchem samochodów jest ona tylko sporadycznie wykorzystywana przez rowerzystów - przekonuje Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego w Radomiu.

Rowerzyści wysłali do władz miasta pismo, w którym nie tylko zwrócili uwagę na swoje potrzeby, ale także na problemy pieszych. Obecnie na odcinku między ulicami Obrońców i Tytoniową chodniki są tak wąskie, że nie ma gdzie uciekać przed wodą, którą chlapią samochody. Zdaniem rowerzystów miasto powinno pomyśleć nad wykupem terenu i wyburzeniem kilku budynków stojących nawet w odległości półtora metra od jezdni. Pozwoliłoby to na wytyczenie szerszych chodników i ścieżek.

MASA W PROTEŚCIE

Miasto przekaże uwagi cyklistów projektantowi. Czy ten je uwzględni - tego na razie nie wiadomo. Dokumentacja przebudowy ulicy 1905 Roku ma być gotowa do 30 czerwca tego roku. Bractwo Rowerowe zapowiada, że będzie przypominać o swoich potrzebach. Jedną z form tej akcji ma być kwietniowa Masa Krytyczna, organizowana jak zwykle w ostatni piątek miesiąca.

Cykliści w ramach protestu najchętniej przejechaliby przez całą ulicę 1905 Roku, ale organizatorzy Masy nie dostają zgody na wykorzystywanie dróg krajowych do tego typu przejazdów.

Źródło: Echo Dnia, Marek Ziółkowski



Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

DLA PRZEWIEZIENIA KOLEJĄ W CIĄGU GODZINY 33 000 PASAŻERÓW WYSTARCZY PAS TERENU O SZEROKOŚCI 5 M.
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |