English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2008-09-05
W radomskiej Gazecie Wyborczej ukazał się cykl artykułów dotyczących problemu zakorkowanych ulic. Wśród wielu wypowiedzi jak radzić sobie z tym problemem pojawiła się jedna szczególnie bliska rowerzystom. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z droktorem Andrzejem Szymankiem z Politechniki Radomskiej.

Skrzyżowania bezkolizyjne, drogi rowerowe i ...spacery to według Andrzeja Szymanka sposób na walkę z korkami

Agnieszka Kępka: Jak wyglądają radomskie korki w porównaniu z innymi?

Andrzej Szymanek, wydział transportu Politechniki Radomskiej: - Radom jest w średniej średniej, czyli w porównaniu z innymi miastami podobnej wielkości w Polsce nie jest u nas ani lepiej, ani gorzej. W ciągu ostatnich dziesięciu lat ruch wzrósł o kilkadziesiąt procent. A infrastruktura drogowa się od tego czasu nie zmieniła. Dopiero ostatnio zaczęto robić coś, by ją poprawić. Ale nie ma u nas jednego długofalowego planu poprawy infrastruktury. Nie ma jakiegoś haromonogramu inwestycji na 5, 10 czy nawet 15 lat. To jest jednak do zrobienia, znaleźliby się u nas fachowcy, a jak nie u nas, to gdzieś w Polsce, ale najważniejsze są pieniądze na takie inwestycje. Po pierwsze, potrzebna jest wola polityczna, po drugie, plany krótko-, średnio- i długofalowe oraz umiejętność pozyskiwania funduszy.

Które rejony wymagają najszybszych zmian?

- Postulowanym przez wydział transportu PR działaniem jest przede wszystkim uspokojenie ruchu, czyli zmniejszenie prędkości, zwłaszcza na osiedlach, z jednoczesną poprawą przepustowości najważniejszych ulic miejskich. A także budowa skrzyżowań i tras bezkolizyjnych.

Gdzie miałyby one powstać?

- Radom możemy podzielić na trzy strefy: centrum, pierścień w pobliżu centrum i pierścień zewnętrzny. Skrzyżowania czy trasy bezkolizyjne powinny się pojawić przede wszystkim w punktach łączących te trzy strefy. Ale trzeba także poprawić sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach w centrum, np. takich jak ul. Malczewskiego i ul. Kelles-Krauza. Tam jest sygnalizacja stałoczasowa, warto byłoby ją zmienić, może na akomodacyjną.

A inne recepty na korki?

- Trzeba także pomyśleć może o sieci parkingów podziemnych czy poprawie funkcjonowania komunikacji zbiorowej, np. lepszej dostępności, częstotliwości kursowania czy nawet wymianie taboru. I czas pomyśleć o rowerzystach, o sieci ścieżek rowerowych, to zachęci ludzi do korzystania z tego środka transportu. Warto przekonać ludzi do chodzenia pieszo. Tworząc atrakcyjne ciągi dla pieszych i rowerzystów.

Ma pan jakieś rady dla tych, którzy nie mogą się jednak przesiąść na rowery?

- Trochę pomóc może dobra znajomość trasy, którą jedziemy, i zmian natężenia ruchu w ciągu doby. Ale prawdę mówiąc jak miasto się korkuje, to kierowcy muszą odstać swoje.

Źródło: Gazeta Wyborcza Radom




Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

KOPENHAGA - MIASTO ROWERZYSTÓW
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |