English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Ustalono, że gminy zinwentaryzują znajdujące się na ich terenach fragmenty ścieżek, przejrzą mapy i we wrześniu [2004] wspólnie wytyczą trasy. Wiceprezydent Nita ma nadzieję, że do tego czasu uda się oddać do użytku trasę rowerową ze skansenu wzdłuż Mlecznej do Lasu Kapturskiego..."
Źródło: Gazeta Wyborcza 6 VII 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2008-09-05
W radomskiej Gazecie Wyborczej ukazał się cykl artykułów dotyczących problemu zakorkowanych ulic. Wśród wielu wypowiedzi jak radzić sobie z tym problemem pojawiła się jedna szczególnie bliska rowerzystom. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z droktorem Andrzejem Szymankiem z Politechniki Radomskiej.

Skrzyżowania bezkolizyjne, drogi rowerowe i ...spacery to według Andrzeja Szymanka sposób na walkę z korkami

Agnieszka Kępka: Jak wyglądają radomskie korki w porównaniu z innymi?

Andrzej Szymanek, wydział transportu Politechniki Radomskiej: - Radom jest w średniej średniej, czyli w porównaniu z innymi miastami podobnej wielkości w Polsce nie jest u nas ani lepiej, ani gorzej. W ciągu ostatnich dziesięciu lat ruch wzrósł o kilkadziesiąt procent. A infrastruktura drogowa się od tego czasu nie zmieniła. Dopiero ostatnio zaczęto robić coś, by ją poprawić. Ale nie ma u nas jednego długofalowego planu poprawy infrastruktury. Nie ma jakiegoś haromonogramu inwestycji na 5, 10 czy nawet 15 lat. To jest jednak do zrobienia, znaleźliby się u nas fachowcy, a jak nie u nas, to gdzieś w Polsce, ale najważniejsze są pieniądze na takie inwestycje. Po pierwsze, potrzebna jest wola polityczna, po drugie, plany krótko-, średnio- i długofalowe oraz umiejętność pozyskiwania funduszy.

Które rejony wymagają najszybszych zmian?

- Postulowanym przez wydział transportu PR działaniem jest przede wszystkim uspokojenie ruchu, czyli zmniejszenie prędkości, zwłaszcza na osiedlach, z jednoczesną poprawą przepustowości najważniejszych ulic miejskich. A także budowa skrzyżowań i tras bezkolizyjnych.

Gdzie miałyby one powstać?

- Radom możemy podzielić na trzy strefy: centrum, pierścień w pobliżu centrum i pierścień zewnętrzny. Skrzyżowania czy trasy bezkolizyjne powinny się pojawić przede wszystkim w punktach łączących te trzy strefy. Ale trzeba także poprawić sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach w centrum, np. takich jak ul. Malczewskiego i ul. Kelles-Krauza. Tam jest sygnalizacja stałoczasowa, warto byłoby ją zmienić, może na akomodacyjną.

A inne recepty na korki?

- Trzeba także pomyśleć może o sieci parkingów podziemnych czy poprawie funkcjonowania komunikacji zbiorowej, np. lepszej dostępności, częstotliwości kursowania czy nawet wymianie taboru. I czas pomyśleć o rowerzystach, o sieci ścieżek rowerowych, to zachęci ludzi do korzystania z tego środka transportu. Warto przekonać ludzi do chodzenia pieszo. Tworząc atrakcyjne ciągi dla pieszych i rowerzystów.

Ma pan jakieś rady dla tych, którzy nie mogą się jednak przesiąść na rowery?

- Trochę pomóc może dobra znajomość trasy, którą jedziemy, i zmian natężenia ruchu w ciągu doby. Ale prawdę mówiąc jak miasto się korkuje, to kierowcy muszą odstać swoje.

Źródło: Gazeta Wyborcza Radom




Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

JEŚLI MIESZKASZ W DUŻYM MIEŚCIE PRZY GŁÓWNEJ ULICY TO OBOK TWOJEGO DOMU PRZEJEŻDŻA W CIĄGU GODZINY 3400 POJAZDÓW.
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |