English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

- Każdorazowe wydłużenie sygnału zielonego dla pieszych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną wiąże się ze zwiększeniem strat czasu dla pojazdów, co z kolei wpływa na zmniejszenie ich przepustowości - tłumaczy Mariusz Drabik z MZDiK..."
Źródło: Echo Dnia 14 X 2008

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2009-01-05
Bractwo Rowerowe zamierza stworzyć radomską mapę najbardziej niebezpiecznych miejsc dla pieszych i rowerzystów.

A gdy ona już powstanie, proponować będzie rozwiązania mające na celu poprawę bezpieczeństwa w tych miejscach.

Piątek, godziny ranne, ulica Lubelska w Radomiu. Kierując citroenem potrąca rowerzystę. Mężczyzna z obrażeniami ciała trafia do szpitala. To kolejne tragiczne zdarzenie z całej serii, jakie radomska policja odnotował w ostatnich dniach. W środę na ulicy Czarnieckiego 55-letni kierowca Renault Megane jadąc lewym pasem ruchu potrącił rowerzystę jadącego w tym samym kierunku, który z prawego pasa ruchu skręcał w lewo chcąc przejechać na drugą stronę jezdni. Rowerzysta zginął na miejscu.

TRAGICZNE PRZEJŚCIA

Zmarła też 9-letnia dziewczynka, która przechodziła na przejściu dla pieszych przez ulice Grzecznarowskiego potrącona przez samochód. Jej 17-letnia siostra przebywa w szpitalu.

O pieszych i rowerzystach policjanci mówią "niechronieni uczestnicy ruchu drogowego”. Według Stanisława Popiela z mazowieckiej "drogówki” do największej ilości zdarzeń dochodzi na przejściach dla pieszych, gdzie teoretycznie powinni oni czuć się najbardziej bezpieczni.

MAPA ZAGROŻEŃ

Radomskie "Bractwo Rowerowe” od dawna prowadzi różne działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa "niechronionych”. Jedną z nich jest stworzenie wspólnie ze stowarzyszeniem "Kocham Radom” mapy punktów, w których dochodzi do wypadków.

- Poprosiliśmy radomską policje o informacje na temat takich miejsc - mówi Sebastian Pawłowski z Bractwa Rowerowego - Odpowiedź nadeszła bardzo szybko, ale mowa w niej była jedynie o ulicach, na których doszło do wypadków, a nie o konkretnych punktach, bo to nie jest ujmowane w policyjnym systemie komputerowym. Tymczasem na jednej ulicy może być kilka przejść dla pieszych. Nam chodzi o to, by mając takie szczegółowe informacje próbować poprawiać bezpieczeństwo właśnie w tych najbardziej tragicznych miejscach. Może być to na przykład dodatkowe oznakowanie.

Na razie opracowana przez Bractwo mapa >>> opiera się na informacjach z ostatnich tygodni zamieszczonych w naszej gazecie.


Wyświetl większą mapę

Źródło: Piotr Kutkowski, Echo Dnia




Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

W LATACH 90. XIX WIEKU ROWER BYŁ WAŻNYM ELEMENTEM AMERYKAŃSKIEJ GOSPODARKI.
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |