English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

- Każdorazowe wydłużenie sygnału zielonego dla pieszych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną wiąże się ze zwiększeniem strat czasu dla pojazdów, co z kolei wpływa na zmniejszenie ich przepustowości - tłumaczy Mariusz Drabik z MZDiK..."
Źródło: Echo Dnia 14 X 2008

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2009-04-07
Na początku kwietnia dotarł do naszej redakcji list otwarty od Pana Adama Beresińskiego. List dotyczy drogi rowerowej od al. Grzecznarowskiego do zalewu na Borkach. Zapraszamy do zapoznania się z tym ciekawym pomysłem.

Radom, dn. 1 kwietnia 2009

Prezydent Miasta Radomia
Pan Andrzej Kosztowniak

List otwarty

Panie Prezydencie!

Wobec podjętego do realizacji projektu remontu i przebudowy ulicy Młodzianowskiej i 1905 roku pragnę zwrócić uwagę na istotny problem zamknięcia tych ulic dla ruchu drogowego i konieczności stworzenia objazdów placu budowy. Według mej oceny, mieszkańca dzielnicy Młodzianów, konieczne jest wybudowanie brakujących około trzystu metrów jezdni ulicy Tartacznej, aby pojazdy jadące z Ustronia do centrum, po przejechaniu torów kolejowych ulicą Młodzianowską, mogły skręcić w ulicę Tartaczną i dojechać do ulicy Wierzbickiej.

Uważam, iż ta inwestycja wykonana w ekspresowym tempie stałaby się najbardziej efektywną inwestycją drogową miasta w okresie przebudowy Młodzianowskiej i 1905 roku, a także po zakończeniu budowy – w momentach drogowych korków, blokad i trudnych sytuacji, dla dostarczania materiałów budowlanych, dojazdu pogotowia ratunkowego, straży pożarnej itp .

Ulica Tartaczna ma naturalne komunikacyjne kontynuacje:

  • Od ulicy Młodzianowskiej do 1905 roku wewnętrzną drogą dawnych Zakładów Metalowych,

  • Nowym odcinkiem, (do wybudowania około 500 m) od ulicy Wierzbickiej do Suchej (wzdłuż północnego ogrodzenia dawnej fabryki domów).

    Z największą radością i satysfakcją przejechałbym, jadąc od dworca kolejowego wewnętrzną drogą dawnych Zakładów Metalowych, dalej ulicą Tartaczną, Suchą, Wośnicką, Hodowlaną; od powstającej „strefy przemysłowej”, do zaistniałej strefy przemysłowej na Wośnikach.

    W krajach bogatych dużą estymą cieszą się projekty adaptacji starych obiektów na nowe cele. Z dużą dozą skromności proponuję Panu i mieszkańcom ceniącym aktywny wypoczynek pomysł na złotą ścieżkę rowerową:

  • Zaczynałaby się przy ulicy Grzecznarowskiego (obok dawnego BUT-a (Biura Usług Technicznych Zakładów Metalowych),
  • przebiegała między torami a ogrodzeniem Zakładów do ulicy Młodzianowskiej,
  • dalej pod projektowanym wiaduktem nad torami,
  • następnie po terenie zlikwidowanej bocznicy kolejowej prowadzącej do sprywatyzowanej Radomskiej Fabryki Tytoniowej,
  • po przekroczeniu ulicy Limanowskiego wzdłuż ul. Dębowej w okolice zalewu na Borkach.

    Gdyby możliwa była realizacja pomysłu do 2012 roku, to byłoby to obiecujące przedsięwzięcie.

    Do wiadomości:
    Przewodniczący Rady Miejskiej
    Pan Dariusz Wójcik


    Radny pierwszej kadencji
    Adam Beresiński

    Od redakcji: Z podobnym pomysłem wystąpiło nasze stowarzyszenie - niestety nasz propozycja jest zagrożona. Więcej >>>



  • Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

    Stojaki rowerowe



    Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
    Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



    Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
    PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
    ul. Tokarska 3
    26-600 Radom
    tel. 606 393 718


    CZY WIESZ ŻE ...

    ROWERY RATUJĄ ŻYCIE
    czytaj więcej »





    | bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
    | powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |