English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2009-06-30
Poniżej przedstawiamy list Bractwa Rowerowego do mediów w sprawie budowy kładki rowerowej nad torami w ul. Młodzianowskiej

Jako alternatywę dla tego rozwiązania proponuje się windę argumentując, że jest to tańsze rozwiązanie. Ponieważ w Radomiu windy przy obiektach mostowych jeszcze nie były budowane, aby wykazać nieekonomiczność tego rozwiązania posłużymy się przykładami z Warszawy.

Pracownicy Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie potwierdzają, że windy są niezmiernie kosztowne w eksploatacji. Na stronie internetowej ZDM podano, że roczna kwota przeznaczona na konserwacje wind przy samej ulicy Marynarskiej wynosiła 400 000 zł i wystarczyła zaledwie do września. W artykule z Gazety Stołecznej z 7 X 2008 rzeczniczka ZDM stwierdziła, iż "winda ma mechanizm hamulcowy, którego atest jest ważny cztery lata. Potem układ trzeba wymienić, a nowy kosztuje 500 tys. zł". Ponadto windy mają wysoką podatność na dewastacje.

Czy Radom stać na takie rozwiązanie? Czy początkowe koszty budowy kładki wraz z wykupem terenu nie okażą się dużo niższe? Tym bardziej, że przewidywany czas eksploatacji wiaduktów liczy się w dziesiątkach lat. Nie bez znaczenia pozostają kwestie techniczne - jak do windy wejść z rowerem z przyczepką? Rozumiemy, że winda ma być użytkowana wraz z niepełnosprawnymi - zatem co w sytuacji, gdy zabraknie prądu? Jak osoba na wózku poradzi sobie z pokonaniem przeszkody?

Na zakończenie przypominamy, iż prawo przewiduje stosowanie rozwiązań innych niż pochylnie jako rozwiązanie domyślne. Poniżej cytujemy stosowny fragment Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie, opublikowanego w Dzienniku Ustaw Nr 63 z dnia 3 sierpnia 2000 r., dotyczącego budowy, odbudowy i rozbudowy obiektów mostowych: "Kładki dla pieszych nad drogami, liniami tramwajowymi lub kolejowymi powinny być "Stanowczo sprzeciwiamy się decyzji o zaniechaniu budowy kładki dla rowerzystów w ciągu ulicy Młodzianowskiej"

przewidziane według tych samych zasad, jakie określono dla wiaduktów w zakresie ich długości, podziału na przęsła i zachowania skrajni pod obiektem. Dojście do kładek, o którym mowa w ust. 1, powinno być przewidziane jako pochylnia, a wyjątkowo jako schody, gdy warunki terenowe i brak miejsca nie pozwalają na wykonanie pochylni, pod warunkiem, że zapewniono osobom niepełnosprawnym możliwość przekroczenia przeszkody w poziomie w odległości nie większej niż 200 m".



Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

HOLANDIA - 22 000 KM WYDZIELONYCH DRÓG ROWEROWYCH
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |