English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Jak zapowiada dyrektor MZDiK [p. Marek Czyż] ścieżki rowerowe będą powstawały przy wielu modernizowanych radomskich ulicach. Takie trasy mają pojawić się wzdłuż ulicy Mickiewicza, Kelles-Krauza i Toruńskiej..."
Źródło: Życie Radomskie 16 III 2006

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2011-05-07
Chcemy wstrzymać odbiór ul. 1905 Roku – pismo w tej sprawie zostało już wysłane do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego

Wygląda na to, że nieprędko pojedziemy wyremontowaną ul. 1905 Roku. – Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji kolejny raz zamierza oddać do użytku ulicę, na której zastosowano rozwiązania niezgodne przede wszystkim z rozporządzeniem ministra infrastruktury – uważa Sebastian Pawłowski z Bractwa Rowerowego. Jego zdaniem, podczas remontu 1905 Roku, która jest fragmentem drogi krajowej nr 12, kilka razy naruszono prawo.

Pierwszy zarzut dotyczy braku „zachowanej skrajni dla drogi rowerowej”. Jak zauważa Pawłowski, to rozwiązanie jest niezgodne z rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne. – Skrajnia dla dróg rowerowych wynosi minimum 0,2 m. Naruszenie tego rozporządzenia widać między innymi na wysokości Radomskiej Szkoły Wyższej – zaznacza nasz rozmówca.

Kolejną sprawą, która budzi wątpliwości członków Bractwa Rowerowego, są przyciski przy przejazdach rowerowych – również zamontowane wbrew rozporządzeniu ministra infrastruktury. Bractwo zauważa, że przy przejazdach powinny znajdować się detektory, które wykrywają uczestników ruchu. – Sygnał wytwarzany jest automatycznie w przypadku pojazdów. W myśl rozporządzenia, z przycisków mogą korzystać wyłącznie piesi – zaznacza Pawłowski. I dodaje, że ten przepis naruszono na wszystkich skrzyżowaniach przy 1905 Roku i Młodzianowskiej, a także w innych miejscach Radomia.

Bractwo Rowerowe do listu załączyło zdjęcia. Teraz czeka na odpowiedź. Kopia pisma nie trafiła jednak do MZDiK. Dlaczego? – Pracownicy zarządu w trakcie remontu byli informowani o tym, że stosują rozwiązania niezgodne z rozporządzeniami. Już wiele razy przymykaliśmy oko na źle wykonane prace w naszym mieście. Najwyższy czas zareagować – podkreśla Sebastian Pawłowski. Szef MZDiK Kamil Tkaczyk pismo otrzymał od nas. Z zarzutami Bractwa Rowerowego się nie zgadza. – Specjalnie zrobiliśmy ścieżki rowerowe szersze o około 10 cm niż zakłada rozporządzenie. Cała przebudowa 1905 Roku została wykonana zgodnie z zatwierdzonym projektem – podkreśla Tkaczyk. I dodaje: – Dziwi mnie taka reakcja bractwa. My opieramy się na pozytywnie zaopiniowanych projektach. A poza tym ścieżki nie są najważniejsze.

Dyrektor MZDiK zauważa, że w mediach pojawia się wiele nieprawdziwych doniesień na temat przebudowy 1905 Roku i Młodzianowskiej. Zwraca uwagę zwłaszcza na tunel, który ma wysokość między 4,75 a 4,82 m, mimo że dopuszczalna wysokość to 4,60 m (na autostradach – 4,70 m). – Wszystko zostało zrobione zgodnie z prawem, więc zdziwiłbym się, gdyby wojewódzki inspektor coś zakwestionował – podkreśla Tkaczyk.

29 kwietnia MZDiK otrzymało od wykonawcy pismo informujące o zakończeniu przebudowy obu ulic. Na czwartek, 12 maja, zaplanowano pierwszy odbiór techniczny – przeprowadzą go pracownicy MZDiK.

Źródło: 7 Dni, Ewa Podsiadło



Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ MIESZKAŃCÓW EUROPY ZGADZA SIĘ, BY KOMUNIKACJA PUBLICZNA BYŁA TRAKTOWANA PREFERENCYJNIE W STOSUNKU DO SAMOCHODU
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |