English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2011-10-27
Stanowisko Bractwa Rowerowego w sprawie obowiązkowych kasków rowerowych

Stowarzyszenie Bractwo Rowerowe nie jest przeciwne kaskom rowerowym. Natomiast przeciwni jesteśmy jakimkolwiek próbom ustanowienia prawa nakazującego rowerzyście jazdę w kasku. Protestujemy też przeciwko opartym o strach kampaniom promującym używanie kasków rowerowych. Jesteśmy liberalni: nie próbujemy narzucać nikomu jeżdżenia bez kasku, ale też nie chcemy by narzucano w jakikolwiek sposób jazdę w kasku.

Nasze poglądy uzasadniamy tym, że obowiązek jazdy w kasku i kampanie promocyjne kasków:
  • Zniechęcają do jazdy na rowerze i przedstawiają jazdę na rowerze jako wyjątkowo niebezpieczne zajęcie, pomimo że jeżdżąc na rowerze mamy mniejszą szansę zginąć, niż gdy idziemy pieszo (Wardlaw 2002).
  • Urazy głowy u rowerzystów-ofiar wypadków zdarzają się rzadziej niż u pieszych, czy pasażerów samochodów poszkodowanych w wypadkach (ONISR 2005).
  • Przedstawiają kask rowerowy, jako przedmiot dający dużo większą ochronę niż daje w rzeczywistości. Kaski rowerowe są konstrukcyjnie przygotowane jedynie na drobne uderzenia i wstrząsy, a nie na zderzenia z pojazdami silnikowymi.
  • Krajom które karzą zwykłych rowerzystów za brak kasku nie udało się zredukować częstości urazów głowy wśród rowerzystów, pomimo procentowego wzrostu liczby osób jeżdżących w kasku na rowerze. Jedyny uzyskany efekt to spadek liczby rowerzystów i pogorszenie zdrowia publicznego.
  • U rowerzystów korzyści zdrowotne wynikające z jazdy na rowerze są daleko większe niż ryzyko związane z wypadkami (na każdy rok życia stracony w wypadku przypada 20 lat zyskanych dzięki jeździe na rowerze).
  • Redukcja liczby rowerzystów wpływa ujemnie na zdrowie publiczne i środowisko naturalne.
  • Redukcja liczby rowerzystów zwiększa ryzyko wypadku dla tych rowerzystów, którzy nie zrezygnowali z jeżdżenia na rowerze.

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione czynniki trzeba powiedzieć, że prawo nakazujące jazdę w kasku, czy kampanie promocyjne kasków w większym stopniu odbierają życie społeczeństwu, niż je ratują.

Stowarzyszenie Bractwo Rowerowe całkowicie identyfikuje się z wykładnią poglądów Europejskiej Federacji Cyklistów >>> w tym zakresie, a powyższa deklaracja poglądów Bractwa Rowerowego to jednocześnie tłumaczenie stanowiska ECF z języka angielskiego.





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

HOLANDIA - 22 000 KM WYDZIELONYCH DRÓG ROWEROWYCH
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |