English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Jak zapowiada dyrektor MZDiK [p. Marek Czyż] ścieżki rowerowe będą powstawały przy wielu modernizowanych radomskich ulicach. Takie trasy mają pojawić się wzdłuż ulicy Mickiewicza, Kelles-Krauza i Toruńskiej..."
Źródło: Życie Radomskie 16 III 2006

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2011-10-27
Stanowisko Bractwa Rowerowego w sprawie obowiązkowych kasków rowerowych

Stowarzyszenie Bractwo Rowerowe nie jest przeciwne kaskom rowerowym. Natomiast przeciwni jesteśmy jakimkolwiek próbom ustanowienia prawa nakazującego rowerzyście jazdę w kasku. Protestujemy też przeciwko opartym o strach kampaniom promującym używanie kasków rowerowych. Jesteśmy liberalni: nie próbujemy narzucać nikomu jeżdżenia bez kasku, ale też nie chcemy by narzucano w jakikolwiek sposób jazdę w kasku.

Nasze poglądy uzasadniamy tym, że obowiązek jazdy w kasku i kampanie promocyjne kasków:
  • Zniechęcają do jazdy na rowerze i przedstawiają jazdę na rowerze jako wyjątkowo niebezpieczne zajęcie, pomimo że jeżdżąc na rowerze mamy mniejszą szansę zginąć, niż gdy idziemy pieszo (Wardlaw 2002).
  • Urazy głowy u rowerzystów-ofiar wypadków zdarzają się rzadziej niż u pieszych, czy pasażerów samochodów poszkodowanych w wypadkach (ONISR 2005).
  • Przedstawiają kask rowerowy, jako przedmiot dający dużo większą ochronę niż daje w rzeczywistości. Kaski rowerowe są konstrukcyjnie przygotowane jedynie na drobne uderzenia i wstrząsy, a nie na zderzenia z pojazdami silnikowymi.
  • Krajom które karzą zwykłych rowerzystów za brak kasku nie udało się zredukować częstości urazów głowy wśród rowerzystów, pomimo procentowego wzrostu liczby osób jeżdżących w kasku na rowerze. Jedyny uzyskany efekt to spadek liczby rowerzystów i pogorszenie zdrowia publicznego.
  • U rowerzystów korzyści zdrowotne wynikające z jazdy na rowerze są daleko większe niż ryzyko związane z wypadkami (na każdy rok życia stracony w wypadku przypada 20 lat zyskanych dzięki jeździe na rowerze).
  • Redukcja liczby rowerzystów wpływa ujemnie na zdrowie publiczne i środowisko naturalne.
  • Redukcja liczby rowerzystów zwiększa ryzyko wypadku dla tych rowerzystów, którzy nie zrezygnowali z jeżdżenia na rowerze.

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione czynniki trzeba powiedzieć, że prawo nakazujące jazdę w kasku, czy kampanie promocyjne kasków w większym stopniu odbierają życie społeczeństwu, niż je ratują.

Stowarzyszenie Bractwo Rowerowe całkowicie identyfikuje się z wykładnią poglądów Europejskiej Federacji Cyklistów >>> w tym zakresie, a powyższa deklaracja poglądów Bractwa Rowerowego to jednocześnie tłumaczenie stanowiska ECF z języka angielskiego.





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

"POZIOM ZANIECZYSZCZENIA WEWNĄTRZ SAMOCHODU JEST WYŻSZY OD POZIOMU ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA NA ZEWNĄTRZ"
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |