English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Ustalono, że gminy zinwentaryzują znajdujące się na ich terenach fragmenty ścieżek, przejrzą mapy i we wrześniu [2004] wspólnie wytyczą trasy. Wiceprezydent Nita ma nadzieję, że do tego czasu uda się oddać do użytku trasę rowerową ze skansenu wzdłuż Mlecznej do Lasu Kapturskiego..."
Źródło: Gazeta Wyborcza 6 VII 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2012-07-23
Nowe ułatwienia dla rowerzystów. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu przystąpił do realizacji wniosków Bractwa Rowerowego.

Rowerzyści będą mogli bezpośrednio z parku na Plantach zjechać na ulicę Kościuszki, droga rowerowa powstanie też między dwoma odcinkami ulicy Chałubińskiego.

Tym, którzy na rowerach jeżdżą przez Planty będzie dużo łatwiej. Na przecięciu ulic Kościuszki i Planty powstaje czwarty wlot skrzyżowania. Oznacza to, że rowerzyści jadący ulica Planty od ulicy Traugutta, będą mogli zgodnie z przepisami przeciąć ulicę Kościuszki i wjechać do parku bez konieczności schodzenia z roweru i przeprowadzania go przez jezdnię.

ZMIANY NA PLANTACH

Zostanie również wyremontowany zjazd z Plant w ulicę Sedlaka. - Tym sposobem powstanie wygodny ciąg komunikacyjny Traugutta – Sedlaka – mówi Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego. Na prośbę Bractwa drogowcy zbudują także rowerowe połączenie dwóch odcinków ulic Chałubińskiego: jednego wzdłuż nowego stadionu i drugiego, między ulicą Planty a Chałubińskiego. Dzięki temu rowerzyści z ulicy 1905 Roku będą mogli szybko przejechać do śródmieścia. - Alejka przecinająca park na wysokości ulicy Chałubińskiego będzie miała nową nawierzchnię.

Zgodnie z regulaminem parku, z alejki mogą korzystać nie tylko piesi, ale także rowerzyści. Z myślą o nich po obu stronach obniżymy krawężniki – informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

ŚCIEŻKI BĘDĄ CZARNE

Inaczej będą wyglądały też nowo budowane drogi rowerowe. Będą budowane nie z czerwonego, jak do tej pory, a czarnego asfaltu. Decyzję drogowcy podjęli po konsultacjach z Bractwem Rowerowym.

- Masa w kolorze czarnym jest prawie sześciokrotnie tańsza od asfaltu czerwonego. Jest również bardziej trwała od czerwonej nawierzchni – mówi Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

DOBRA DECYZJA

Czerwony asfalt będzie używany tylko w miejscach, gdzie drogi rowerowe będą przecinały się z chodnikami. - Nawierzchnia o czerwonej barwie faktycznie dość szybko pęka, co doskonale widać po północnej stronie alei Grzecznarowskiego, jeśli czarny asfalt jest dużo tańszy i trwalszy, to uważamy decyzję za słuszną – uważa Sebastian Pawłowski.

KOMENTARZ

Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego:
- Z Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji współpracuje się nam coraz lepiej. Nasze propozycje są w większości realizowane, cały czas rozmawiamy na temat kolejnych udogodnień. Mam nadzieję, że ta współpraca w przyszłości będzie układała się równie dobrze.

Źródło: Echo Dnia, Tomasz Dybalski



Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

ROWERZYŚCI SĄ W LEPSZEJ FORMIE FIZYCZNEJ I UMYSŁOWEJ NIŻ CI, KTÓRZY NIE JEŻDZĄ NA ROWERZE
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |