English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

- Każdorazowe wydłużenie sygnału zielonego dla pieszych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną wiąże się ze zwiększeniem strat czasu dla pojazdów, co z kolei wpływa na zmniejszenie ich przepustowości - tłumaczy Mariusz Drabik z MZDiK..."
Źródło: Echo Dnia 14 X 2008

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2007-03-20
Pismo w sprawie braku w projekcie drogi rowerowej w ulicy 1905 Roku

Prezydent Miasta Radomia
ul. Kilińskiego 30
26-600 Radom

Dotyczy remontu ul. 1905 roku

Bractwo Rowerowe z głębokim rozczarowaniem przyjmuje wiadomość, iż w projekcie przebudowy ulicy 1905 Roku nie uwzględniono potrzeb ruchu rowerowego. Po raz kolejny obietnice tworzenia sieci dróg rowerowych w Radomiu nie znajdują pokrycia w działaniach.

Trudno uznać za zadowalające – projektowanie dróg rowerowych tylko tam, gdzie jest to najłatwiejsze – dostępny jest zapas terenu i nie ma potrzeby wprowadzania zmian
w organizacji ruchu. W ten sposób proponuje się rowerzystom trasy na przykład wzdłuż ulic Maratońskiej i Wojska Polskiego. Zakrawa to na kpinę – jako że oczywiste jest, iż tego rodzaju szosy obwodowe nie łączą większych generatorów miejskiego ruchu rowerowego.

Natomiast niezwykle ważną trasą przejazdów miejskich jest ulica 1905 Roku. Stanowi ona
w zasadzie jedyne połączenie Borek z okolicami dworca kolejowego. Jednak wobec zagrożeń związanych z dużym ruchem pojazdów silnikowych ulica ta jest tylko sporadycznie wykorzystywana przez rowerzystów.

Również ruch pieszych na odcinku między ulicami Tytoniową a Obrońców jest utrudniony
ze względu na wyjątkowo małą szerokość chodnika po stronie południowej. Jezdnia przebiega tak blisko budynków, że w czasie opadów ściany są chlapane brudną wodą
do wysokości okien parteru. Godzi się nadmienić, że są to okna pomieszczeń mieszkalnych.

Zgodnie z artykułem 43 Ustawy o drogach publicznych odległość budynków od krawędzi jezdni drogi krajowej w terenie zabudowy powinna wynosić co najmniej 10 metrów. Zasłanianie się argumentem, że przepis ten obowiązuje tylko w przypadku budowy nowych dróg – jest mało przekonujące. Lekceważenie tej sprawy jawi się jako brak szacunku
dla człowieka – nieustannie narażonego w swoim miejscu zamieszkania na hałas i spaliny.

Stanowczo domagamy się, by w trakcie przebudowy ulicy 1905 Roku zostały uwzględnione potrzeby ruchu pieszego i rowerowego. Powinno to nastąpić poprzez wprowadzenie odpowiednio szerokich chodników i dróg rowerowych bądź też ciągów pieszo-rowerowych – pokrytych nawierzchnią bitumiczną i oddzielonych od jezdni pasem zieleni.





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

W HISTORYCZNIE UKSZTAŁTOWANYM MIEŚCIE TYLKO 15% POWIERZCHNI PRZEZNACZONEJ JEST DLA KOMUNIKACJI – TYMCZASEM SAMOCHÓD POTRZEBUJE JEJ 10 RAZY WIĘCEJ
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |