English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Ustalono, że gminy zinwentaryzują znajdujące się na ich terenach fragmenty ścieżek, przejrzą mapy i we wrześniu [2004] wspólnie wytyczą trasy. Wiceprezydent Nita ma nadzieję, że do tego czasu uda się oddać do użytku trasę rowerową ze skansenu wzdłuż Mlecznej do Lasu Kapturskiego..."
Źródło: Gazeta Wyborcza 6 VII 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2019-09-12

Zakończyła się budowa drogi rowerowej i chodnika wzdłuż obwodnicy południowej między Prędocinkiem a Godowem. - To naprawa bubla projektowego obwodnicy, która tego nie uwzględniła.



Perypetie z tą drogą rowerową pokazują, jak ważna jest partycypacja społeczna - komentuje Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego.

Właśnie zakończyła się budowa nowej drogi rowerowej i chodnika wzdłuż obwodnicy południowej, między pętlą autobusową na Prędocinku a ulicą Wiejską na Godowie. To brakujący fragment drogi rowerowej wzdłuż obwodnicy, do tej pory biegła ona od alei Grzecznarowskiego właśnie do końcowego "dziewiątki", a kolejny odcinek zaczynał się dopiero przy ul. Wiejskiej i wzdłuż oczek wodnych prowadził do Sycyńskiej i Wierzbickiej.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w ramach unijnego projektu na rozwój zrównoważonego transportu zlecił teraz budowę brakującego odcinka. Wzdłuż oczek jest tylko droga rowerowa, która okazała się być bardzo popularna wśród rowerzystów, ale też pieszych. Teraz drogowcy zbudowali szerszy ciąg z asfaltu, na którym wydzielono ścieżkę i chodnik.

Nowa trasa jest też oświetlona.

- Już na etapie projektowania obwodnicy południowej składaliśmy pisma do MZDiK wskazujące na brak drogi dla rowerów na kluczowym odcinku pomiędzy osiedlami Południe i Ustroniem. Było dla nas niepojętym, że można zlecić projekt drogi za 200 mln zł i żałować ułamka tej kwoty na rowerowe połączenie dwóch największych osiedli w Radomiu - przypomina Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego. - Na szczęście teraz możemy cieszyć się równą nawierzchnią chodnika i ścieżki - dodaje.

Kanclerz zaznacza, że funkcjonalne drogi dla rowerów powstają wtedy, kiedy są konsultowane. - Perypetie związane z budową drogi rowerowej wzdłuż obwodnicy pokazują również, jak ważna jest partycypacja społeczna na każdym etapie tworzenia infrastruktury rowerowej i jak w razie jej braku potrzeba dużo wysiłku i czasu na wyprostowanie bubli projektowych. Niestety, wkrótce odczujemy to na trasie N-S, która pod względem rowerowym jest fatalnie zaprojektowana - mówi kanclerz.

Źródło: Tomasz Dyblaski, Gazeta Wyborcza Radom





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

ROWERY RATUJĄ ŻYCIE
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |