English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2020-02-20

Miasto zdecydowało się na przebudowę ul. Szydłowieckiej. Będzie asfaltowa jezdnia i chodniki po obu stronach, ale nie będzie drogi dla rowerów.



- Ostatnio rozstrzygnięto przetarg na przebudowę ul. Szydłowieckiej. Ścieżka rowerowa wzdłuż tej ulicy byłaby świetnym uzupełnieniem ciągu pieszo-rowerowego znajdującego się przy ul. Małcużyńskiego. Czy w projekcie uwzględniono budowę ciągu rowerowego? Jeśli nie, to dlaczego? - zapytał w interpelacji radny Marcin Kaca.

Na pytania odpowiedział prezydent Radosław Witkowski. Przypomniał, że projekt przebudowy ul. Szydłowieckiej powstał w 2009 r. i był aktualizowany w 2019 r., ale projektant nie przewidział wybudowania ścieżki rowerowej z uwagi na brak miejsca.

- Pas drogowy ul. Szydłowieckiej ma zmienną szerokość, która wynosi od 12 do 18 m – wylicza w odpowiedzi prezydent. - Przewidziano budowę nawierzchni ulicy o szerokości 7 m, obustronne chodników o zmiennej szerokości od 1,5 do 2 m, naprzemienne zatoki autobusowe o szerokości 3 m, zatokę postojową na wysokości skansenu o szerokości 3,5 m do parkowania wzdłużnego.

Prezydent zaznacza, że wyremontowany będzie też most nad Kosówką, gdzie ulica jest zwężona.

- Na wybudowanie ścieżki rowerowej należałoby uzyskać dodatkowo minimum 2,5 m szerokości ulicy, co musiałoby spowodować wywłaszczenie przyległych terenów. Skutkowałoby to wysokim wzrostem kosztów przedmiotowej inwestycji – informuje radnego prezydent.

Ze stwierdzeniem prezydenta nie zgadza się Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego.

- Przypadek ten doskonale pokazuje podejście MZDiK do rozwoju sieci tras rowerowych. Drogi dla rowerów w Radomiu powstają bez planu, przez przypadek, nie tworząc spójnego systemu. Po co wykonano ciąg pieszo-rowerowy na ul. Małcużyńskiego, skoro nie planuje się ułatwień na przedłużeniu, czyli na ul. Szydłowieckiej? - pyta. - Dzięki budowie drogi dla rowerów wzdłuż tej ulicy powstałby świetny ciąg, który w przyszłości mógłby zapewnić mieszkańcom Pruszakowa i Jeżowej Woli dotrzeć do śródmieścia.

Przypomina, że zarządzeniem nr 4996/2014 prezydent zobowiązuje Wydziały Urzędu Miejskiego w Radomiu oraz jednostki organizacyjne miasta Radomia, a także podmioty działające na ich zlecenie, do działań mających na celu tworzenie i dalszy rozwój na terenie miasta Radomia korzystnych warunków dla rozwoju komunikacji rowerowej. Z tego dokumentu wynika też, że we wszystkich opracowywanych projektach inwestycji drogowych i komunalnych oraz w przypadku modernizacji bądź przebudowy ulic, placów i miejsc użyteczności publicznej należy uwzględniać potrzeby ruchu rowerowego, w szczególności w zakresie: budowy wydzielonych dróg rowerowych lub ciągów pieszo-rowerowych oraz wyznaczenia w jezdniach osobnych pasów dla rowerów (w tym kontrapasów), śluz rowerowych na skrzyżowaniach i bezpiecznych oznakowanych przejazdów przez jezdnie.

- Dlaczego po raz kolejny zarządzenie nie jest przestrzegane? Dziwi to tym bardziej, że jest miejsce na wybudowanie wydzielonej drogi dla rowerów. Zaproponowane przez MZDiK pasy ruchu o szerokości 3,5 m są wymagane na drodze ekspresowej, na ul. Szydłowieckiej, w zgodzie z przepisami, można wyznaczyć pasy o szerokości 3 m, a zaoszczędzoną przestrzeń przeznaczyć na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów. Tym bardziej że według policyjnego Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji w latach 2007-2018 doszło na tej ulicy do 85 zdarzeń drogowych - podkreśla Pawłowski.

Źródło: Katarzyna Ludwińska, Gazeta Wyborcza Radom





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

ŻADNA NOWA DROGA I ŻADEN NOWY PARKING NIGDY NIE UCZYNIŁY RUCHU BARDZIEJ PŁYNNYM.
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |