English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2023-03-07

Konsultacje koncepcji rozbudowy ul. Zbrowskiego w Radomiu dobiegają końca. Społecznicy przeciwni poszerzeniu ulicy



Tylko do 9 marca trwają konsultacje społeczne dotyczące przebudowy ul. Zbrowskiego pomiędzy 11 Listopada a Żółkiewskiego. Swoje propozycje zmian przedstawili społecznicy, którzy obawiają się, że przez poszerzenie ulicy natężenie ruchu będzie tu większe.

Jak już informowaliśmy, miasto tylko do czwartku czeka na opinie mieszkańców w sprawie koncepcji przebudowy ulicy Idalińskiej, ale także rozbudowy ulicy Zbrowskiego wraz z obsługą komunikacyjną przyległych osiedli.

Planowane zmiany w układzie komunikacyjnym na Gołębiowie I i II

Jakie zmiany planuje miasto w okolicy ul. Zbrowskiego? Koncepcja zakłada, że ul.  Zbrowskiego na odcinku od 11 Listopada do Żółkiewskiego będzie drogą dwujezdniową. Jak określają projektanci, na skrzyżowaniach z ul. Paderewskiego i wyjazdem z osiedla Etiuda oraz u zbiegu ul. Zbrowskiego z projektowanym przedłużeniem ul. Rapackiego miałyby powstać turbinowe ronda. Proponowana jest też budowa połączenia ul. Żółkiewskiego z ul. Chodowicza, umożliwiającego wyjazd z osiedla w kierunku wschodnim oraz przedłużenie ul. Orląt Lwowskich do osiedla Symfonia i połączenie ul. Andersa z ul. Gołębiowską w pobliżu projektowanej Trasy N-S.
 
Szczegółowe informacje, w tym koncepcja przebudowy oraz formularz uwag i opinii są dostępne na stronie konsultacji społecznych. Uwagi i opinie można zgłaszać do 9 marca poprzez wypełnienie ankiety w wersji elektronicznej i przesłanie jej na adres konsultacje@umradom.pl, bądź w wersji papierowej i pozostawienie w wybranym punkcie konsultacyjnym: Biuro Obsługi Mieszkańca – ul. Kilińskiego 30 (pok. 19); Wydział Komunikacji Społecznej, Promocji Miasta i Turystyki, Wieloosobowe stanowisko ds. komunikacji społecznej, ul. Żeromskiego 53 (pok. 104) oraz Wydział Komunikacji Społecznej, Promocji Miasta i Turystyki, Centrum Organizacji Pozarządowych, Rynek 15.

Społecznicy uważają poszerzenie ulicy za zbędne

Uwagi do przedstawionej koncepcji zmian komunikacyjnych na Gołębiowie I i II mają społecznicy z Bractwa Rowerowego. Za pośrednictwem mediów społecznościowych podzielili się obszernymi komentarzami do przebudowy Zbrowskiego, opisując etapowo każdą z map stworzonych przez miejskich architektów.

Co według nich wymaga zmiany? - Główną uwagę, jaką złożymy w ramach konsultacji, jest ta dotycząca zbędnego poszerzenia ul. Zbrowskiego, która jest ulicą wewnątrzosiedlową i nie powinna zostać przebudowana do dwóch jezdni i czterech pasów ruchu. Jest to sprzeczne zarówno z zasadami planowania układów transportowych, jak i z zamierzeniami miasta dotyczącymi budowy III etapu Trasy N-S - komentuje kanclerz Bractwa Rowerowego Sebastian Pawłowski. Jak wyjaśnia, trasa NS powinna być alternatywą dla ciągu Chrobrego - 25 Czerwca.

Pawłowski uważa obecną koncepcję rozbudowy za sprzeczną z obowiązującym Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Radom.

"Rozbudowa Zbrowskiego przyczyni się do korków, hałasu i smogu"

- Według mapy „Kierunki – System transportowy" ul. Zbrowskiego jest ulicą zbiorczą w przeciwieństwie zarówno do ul. Chrobrego, jak i projektowanej Trasy N-S, które zaznaczone są jako ciągi główne. Rozbudowa ul. Zbrowskiego przyczyni się do wzrostu natężenia ruchu samochodowego przez dzielnicę mieszkaniową, a w konsekwencji pogorszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, wzrost natężenia hałasu oraz zanieczyszczenia powietrza - mówi Sebastian Pawłowski z Bractwa Rowerowego.

Społecznicy zastrzeżenia mają też co, do rozwiązań ruchu rowerowego w tym obszarze.

- Sam projekt ignoruje potrzebę zgodnego z przepisami dojazdu do drogi dla rowerów, zlokalizowanej jedynie po zachodniej stronie ul. Zbrowskiego z kierunku ulic poprzecznych, tj. Zientarskiego, Orląt Lwowskich i Gołębiowskiej. Rozwiązaniem powinny być obustronne drogi dla rowerów i/lub łączniki rowerowe poprowadzone wzdłuż przejść dla pieszych. Projektant całkowicie zignorował fakt istnienia trasy dla rowerów w parku Gołębiów i nie zaprojektował z nią połączenia. Mimo że projekt zakłada zmiany na ulicy Żółkiewskiego, nie przewiduje się powstania drogi dla rowerów wzdłuż przebudowywanego odcinka. Jest to o tyle kuriozalne, że w ostatnich latach powstały niepołączone ze są dwa fragmenty tras wzdłuż tej ulicy i obecnie straszy dziura w infrastrukturze na wysokości Osiedla Gołębiów. Ma powstać za to droga dla rowerów wzdłuż ulicy Rapackiego, niestety kończy się na kilka metrów przed skrzyżowaniem z ulicą Chodowicza i na 65 metrów przed bramą wjazdową do Szkoły Podstawowej nr 6, nie zapewniając tym samym bezpiecznego dojazdu uczniom do placówki - zauważa kanclerz Bractwa Rowerowego.

 





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

NAWET WŚRÓD UŻYTKOWNIKÓW SAMOCHODU NIEWIELU UWAŻA, ŻE SAMOCHÓD POWINIEN POZOSTAĆ PRIORYTETOWYM ŚRODKIEM TRANSPORTU
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |