English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Dopiero niedawno został uzupełniony - mówi Tatiana Bujanowska, dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. Ścieżka przy nowej Maratońskiej ma powstać jeszcze tego lata [2006]..."
Źródło: Gazeta Wyborcza 5 VII 2006

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2023-03-07

Konsultacje koncepcji rozbudowy ul. Zbrowskiego w Radomiu dobiegają końca. Społecznicy przeciwni poszerzeniu ulicy



Tylko do 9 marca trwają konsultacje społeczne dotyczące przebudowy ul. Zbrowskiego pomiędzy 11 Listopada a Żółkiewskiego. Swoje propozycje zmian przedstawili społecznicy, którzy obawiają się, że przez poszerzenie ulicy natężenie ruchu będzie tu większe.

Jak już informowaliśmy, miasto tylko do czwartku czeka na opinie mieszkańców w sprawie koncepcji przebudowy ulicy Idalińskiej, ale także rozbudowy ulicy Zbrowskiego wraz z obsługą komunikacyjną przyległych osiedli.

Planowane zmiany w układzie komunikacyjnym na Gołębiowie I i II

Jakie zmiany planuje miasto w okolicy ul. Zbrowskiego? Koncepcja zakłada, że ul.  Zbrowskiego na odcinku od 11 Listopada do Żółkiewskiego będzie drogą dwujezdniową. Jak określają projektanci, na skrzyżowaniach z ul. Paderewskiego i wyjazdem z osiedla Etiuda oraz u zbiegu ul. Zbrowskiego z projektowanym przedłużeniem ul. Rapackiego miałyby powstać turbinowe ronda. Proponowana jest też budowa połączenia ul. Żółkiewskiego z ul. Chodowicza, umożliwiającego wyjazd z osiedla w kierunku wschodnim oraz przedłużenie ul. Orląt Lwowskich do osiedla Symfonia i połączenie ul. Andersa z ul. Gołębiowską w pobliżu projektowanej Trasy N-S.
 
Szczegółowe informacje, w tym koncepcja przebudowy oraz formularz uwag i opinii są dostępne na stronie konsultacji społecznych. Uwagi i opinie można zgłaszać do 9 marca poprzez wypełnienie ankiety w wersji elektronicznej i przesłanie jej na adres konsultacje@umradom.pl, bądź w wersji papierowej i pozostawienie w wybranym punkcie konsultacyjnym: Biuro Obsługi Mieszkańca – ul. Kilińskiego 30 (pok. 19); Wydział Komunikacji Społecznej, Promocji Miasta i Turystyki, Wieloosobowe stanowisko ds. komunikacji społecznej, ul. Żeromskiego 53 (pok. 104) oraz Wydział Komunikacji Społecznej, Promocji Miasta i Turystyki, Centrum Organizacji Pozarządowych, Rynek 15.

Społecznicy uważają poszerzenie ulicy za zbędne

Uwagi do przedstawionej koncepcji zmian komunikacyjnych na Gołębiowie I i II mają społecznicy z Bractwa Rowerowego. Za pośrednictwem mediów społecznościowych podzielili się obszernymi komentarzami do przebudowy Zbrowskiego, opisując etapowo każdą z map stworzonych przez miejskich architektów.

Co według nich wymaga zmiany? - Główną uwagę, jaką złożymy w ramach konsultacji, jest ta dotycząca zbędnego poszerzenia ul. Zbrowskiego, która jest ulicą wewnątrzosiedlową i nie powinna zostać przebudowana do dwóch jezdni i czterech pasów ruchu. Jest to sprzeczne zarówno z zasadami planowania układów transportowych, jak i z zamierzeniami miasta dotyczącymi budowy III etapu Trasy N-S - komentuje kanclerz Bractwa Rowerowego Sebastian Pawłowski. Jak wyjaśnia, trasa NS powinna być alternatywą dla ciągu Chrobrego - 25 Czerwca.

Pawłowski uważa obecną koncepcję rozbudowy za sprzeczną z obowiązującym Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Radom.

"Rozbudowa Zbrowskiego przyczyni się do korków, hałasu i smogu"

- Według mapy „Kierunki – System transportowy" ul. Zbrowskiego jest ulicą zbiorczą w przeciwieństwie zarówno do ul. Chrobrego, jak i projektowanej Trasy N-S, które zaznaczone są jako ciągi główne. Rozbudowa ul. Zbrowskiego przyczyni się do wzrostu natężenia ruchu samochodowego przez dzielnicę mieszkaniową, a w konsekwencji pogorszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, wzrost natężenia hałasu oraz zanieczyszczenia powietrza - mówi Sebastian Pawłowski z Bractwa Rowerowego.

Społecznicy zastrzeżenia mają też co, do rozwiązań ruchu rowerowego w tym obszarze.

- Sam projekt ignoruje potrzebę zgodnego z przepisami dojazdu do drogi dla rowerów, zlokalizowanej jedynie po zachodniej stronie ul. Zbrowskiego z kierunku ulic poprzecznych, tj. Zientarskiego, Orląt Lwowskich i Gołębiowskiej. Rozwiązaniem powinny być obustronne drogi dla rowerów i/lub łączniki rowerowe poprowadzone wzdłuż przejść dla pieszych. Projektant całkowicie zignorował fakt istnienia trasy dla rowerów w parku Gołębiów i nie zaprojektował z nią połączenia. Mimo że projekt zakłada zmiany na ulicy Żółkiewskiego, nie przewiduje się powstania drogi dla rowerów wzdłuż przebudowywanego odcinka. Jest to o tyle kuriozalne, że w ostatnich latach powstały niepołączone ze są dwa fragmenty tras wzdłuż tej ulicy i obecnie straszy dziura w infrastrukturze na wysokości Osiedla Gołębiów. Ma powstać za to droga dla rowerów wzdłuż ulicy Rapackiego, niestety kończy się na kilka metrów przed skrzyżowaniem z ulicą Chodowicza i na 65 metrów przed bramą wjazdową do Szkoły Podstawowej nr 6, nie zapewniając tym samym bezpiecznego dojazdu uczniom do placówki - zauważa kanclerz Bractwa Rowerowego.

 





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

KOSZTY SAMOCHODOWEGO SZALEŃSTWA
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |