English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2004-06-11
W piątkowej Gazecie Wyborczej możemy przeczytać o petycji podpisanej przez 200 rowerzystów w sprawie budowy w naszym mieście ścieżek rowerowych. "Historia o trojgu takich, którzy walczą o ścieżki".

Około 200 cyklistów podpisało się pod listem do władz Radomia w sprawie budowy wmieście dróg rowerowych
Podpisy zbierane były podczas tzw. Mas Krytycznych, czyli manifestacji rowerzystów i imprezy poświęconej rowerzystom i rowerom w Piwnicy Artystycznej Kata-kumby. Zaangażowali się w to Sebastian Pawłowski, Anita Tokarska i Grzegorz Ziętek. Na cb dzień każde z nich pracuje, bieganiu po urzędach, np. w sprawie zalegalizowania ostatniej Masy - poświęcali swój wolny czas. Teraz planują przekazać list władzom miasta. - Udało się z Masą to i z drogami rowerowymi musi się udać - mówi Pawłowski.
Tokarska, Pawłowski i Ziętek to zapaleni cykliści. Używają roweru jako środka transportu po mieście. Wiedzą, jak trudno w gąszczu samochodów przemieszczać się pomiędzy dzielnicami Radomia. Dlatego chcą wywrzeć presję na władze Radomia, by utworzyły choć zręby sieci dróg rowerowych.
Tymczasem miasto w wieloletnim planie inwestycyjnym planuje budowę w Radomiu w latach 2005-2006 ścieżek rekreacyjnych z zalewu na Borki do skansenu przy Szydłowieckiej oraz do Lasu Kapturskiego.
- Proponowana przez nas sieć nie wymaga dużych pieniędzy. Aby zaistniała, na początek trzeba wymalować pasy odcinające ścieżki od reszty chodników, zlikwidować wysokie krawężniki, trochę schodów i zaprojektować kilka bezpiecznych skrzyżowań z jezdniami - mówi Pawłowski.
Sieć gwarantuje najszybsze połączenie i Ustronia, Gołębiowa, osiedla Nad Potokiem i Centrum.

Paweł Matrcki, GW

Podstawowa sieć wg Bractwa Rowerowego:

Droga nr 1 zaczynałaby się przy Centrum Handlowym „Ml". Biegłaby ul. Grzecznarowskiego aż do wiaduktu w pobliżu byłego biurowca Łucznika. Dalej ścieżka prowadzić ma asfaltową alejką przez plac, na którym stoi pomnik Łucznika, przecinać Dowkonta i łączyć z ul. Gen. Waltera. Nią przez park Planty dojeżdżałoby się do Solskiego, a następnie do Traugutta.Przed siedzibą PZU trzeba obniżyć krawężnik, a schody zastąpić podjazdem. Kolejny etap trasy to ul. Moniuszki. Urbaniści i drogowcy musieliby jakoś z głową opracować, jak rowerem pokonać ruchliwą Traugutta.
Ścieżka ma dalej biec ul. Moniuszki do deptaka i następnie do Focha. Zakręcałaby za Seniorem w lewo i przez park prowadziła do przejścia ze światłami na ulicy Kelles-Krauza. Końcówka trasy ma wieść ul. Malczewskiego do Potoku Północnego, gdzie byłoby skrzyżowanie ze ścieżką nr 2.
Droga nr 2 mogła by prowadzić od wydziału ekonomicznego przy Chrobrego ul. Nowowolską do wiaduktu na Warszawskiej i przechodzić w ścieżkę wyznaczoną na ul. Szarych Szeregów. Dalej biegłaby wzdłuż Potoku Północnego - za targowiskiem przy Wernera - do Malczewskiego (tu krzyżowałaby się z drogą nr 1), przecinała Chrobrego, Miłą, Struga, 25 Czerwca, park Leśniczówkę i kończyła się na Osiedlu nad Potokiem. - Tu trzeba by pokonać parę przeszkód - schodów przy potoku. Dalej ścieżka nr 2 mogłaby się łączyć z istniejącą ścieżką do Jedini-Letnisko.
Droga 3 mogła by biec z osiedla Południe do ścieżki nr 1. - Prowadziłaby wzdłuż ogrodzenia zajezdni autobusów MPK, przecinała Wjazdową i dochodziła do ul. Czarnej. Przy Młodzianowskiej rowerzyści musieliby pokonać tory. Ścieżka biegłaby znów wzdłuż linii kolejowej do budynku dawnego Łucznika, gdzie łączyłaby się z drogą nr 1.

Żródło: Gazeta Wyborcza, Paweł Matracki





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

DIESEL JEST WINNY ASTMIE
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |