English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2006-10-16
Informacje transportowe ze świata.

Prowincja Południowa Holandia wprowadza liczniki oczekiwania na światłach dla rowerzystów.

Liczniki pokazujące czas oczekiwania na zielone światło dla rowerzystów pojawiły się wreszcie w prowincji Południowa Holandia. Pierwsze urządzenia zainstalowano w Leimuiden - nowa instalacja do kierowania ruchem jest zaopatrzona w kilka liczników. Przy każdym przejeździe przez jezdnię znajduje się, obok świateł dla rowerzystów, oddzielny sygnalizator. Po naciśnięciu na guzik na ekranie pojawia się słowo "Wacht" ("Czekaj") oraz okrąg złożony z lampek, które gasnąc po kolei wskazują kiedy zapali się dla rowerzysty zielone światło. Dzięki temu rowerzysta może sprawdzić czy został wykryty przez instalację sterującą ruchem i jak długo musi jeszcze czekać na skrzyżowaniu. W Holandii liczniki stosowane są jeszcze w gminach Zwolle, Deventer, Nijverdal, Zoetermeer, a za niedługo w Beverwijk i Heiloo.


Rower za nic?

Marzenie każdego studenta - rower za darmo. A gdy zostanie skradziony, dostajesz nowy egzemplarz. Pewna firma reklamowa próbuje namówić firmy na pomysł rozdawania za darmo rowerów zaopatrzonych w reklamy pokrywające koszty operacji. Na stronie www.ikfietsgratis.nl zarejestrowało się już 18963 studentów - według Basa Jansena z Redstarmedia. Jeśli chodzi o sponsorów to nie ma jeszcze żadnych poważnych firm, choć akcja rozpoczęła się w tym roku. Aby zaopatrzyć jednego studenta na cały rok w darmowy rower, sponsor musiałby wyłożyć 450 euro. W zamian otrzymałby mobilną reklamę zamontowaną na rowerze studenta. Niemniej, firma reklamowa chce zaopatrzyć każdego studenta w darmowy rower, lub "przynajmniej w większą część tegoż". W zamyśle pomysłodawców koszty utrzymania rowerów winny ponieść instytucje organizujące projekty kreowania miejsc pracy.


Mini-ronda jako alternatywa dla progów.

Mini-ronda powstają w amerykańskim Seattle. W celu wymuszenia zmniejszenia prędkości w dzielnicach mieszkaniowych wprowadzono już ok. 800 takich rozwiązań. Ilość wypadków po tym zabiegu zmniejszyła się o 94%. W Seattle zaczęto już w roku 1973 budować mini-ronda. Każde z nich jest indywidualnie projektowane. Większość ulic dzielnicach mieszkaniowych ma szerokość 7,7m a mini-ronda mają przekrój od 3,7m do 4,9m. Samochód ciężarowy o długości 13,7m służy jako "miarka" przy projektowaniu. Jedno mini-rondo kosztuje od 4000 do 7000 dolarów i jest zazwyczaj przystrojone nasadzeniami. Rowerzyści generalnie pozytywnie oceniają mini-ronda. W niektórych amerykańskich miastach są one postrzegane jako alternatywa dla progów spowalniających. Co znamienne, mini-ronda nie prowadzą do zmniejszenia natężenia ruchu - a zatem nie ma obaw, że po wprowadzeniu mini-rond ruch na bocznych ulicach zostanie stłamszony.

Źródło: www.fietsberaad.nl




Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

PONAD 90% HOLENDRÓW JEŹDZI REGULARNIE NA ROWERZE
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |