English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2007-03-20
Pismo w sprawie braku w projekcie drogi rowerowej w ulicy 1905 Roku

Prezydent Miasta Radomia
ul. Kilińskiego 30
26-600 Radom

Dotyczy remontu ul. 1905 roku

Bractwo Rowerowe z głębokim rozczarowaniem przyjmuje wiadomość, iż w projekcie przebudowy ulicy 1905 Roku nie uwzględniono potrzeb ruchu rowerowego. Po raz kolejny obietnice tworzenia sieci dróg rowerowych w Radomiu nie znajdują pokrycia w działaniach.

Trudno uznać za zadowalające – projektowanie dróg rowerowych tylko tam, gdzie jest to najłatwiejsze – dostępny jest zapas terenu i nie ma potrzeby wprowadzania zmian
w organizacji ruchu. W ten sposób proponuje się rowerzystom trasy na przykład wzdłuż ulic Maratońskiej i Wojska Polskiego. Zakrawa to na kpinę – jako że oczywiste jest, iż tego rodzaju szosy obwodowe nie łączą większych generatorów miejskiego ruchu rowerowego.

Natomiast niezwykle ważną trasą przejazdów miejskich jest ulica 1905 Roku. Stanowi ona
w zasadzie jedyne połączenie Borek z okolicami dworca kolejowego. Jednak wobec zagrożeń związanych z dużym ruchem pojazdów silnikowych ulica ta jest tylko sporadycznie wykorzystywana przez rowerzystów.

Również ruch pieszych na odcinku między ulicami Tytoniową a Obrońców jest utrudniony
ze względu na wyjątkowo małą szerokość chodnika po stronie południowej. Jezdnia przebiega tak blisko budynków, że w czasie opadów ściany są chlapane brudną wodą
do wysokości okien parteru. Godzi się nadmienić, że są to okna pomieszczeń mieszkalnych.

Zgodnie z artykułem 43 Ustawy o drogach publicznych odległość budynków od krawędzi jezdni drogi krajowej w terenie zabudowy powinna wynosić co najmniej 10 metrów. Zasłanianie się argumentem, że przepis ten obowiązuje tylko w przypadku budowy nowych dróg – jest mało przekonujące. Lekceważenie tej sprawy jawi się jako brak szacunku
dla człowieka – nieustannie narażonego w swoim miejscu zamieszkania na hałas i spaliny.

Stanowczo domagamy się, by w trakcie przebudowy ulicy 1905 Roku zostały uwzględnione potrzeby ruchu pieszego i rowerowego. Powinno to nastąpić poprzez wprowadzenie odpowiednio szerokich chodników i dróg rowerowych bądź też ciągów pieszo-rowerowych – pokrytych nawierzchnią bitumiczną i oddzielonych od jezdni pasem zieleni.





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

POŁOWA UCZNIÓW TWIERDZI, ŻE ICH ULUBIONYM ŚRODKIEM DOJAZDU DO SZKOŁY BYŁBY ROWER
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |