English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2010-11-14
List czytelnika do Gazety Wyborczej: Nowe drogi rowerowe pełne wad

Bez wstępów, bez zbędnych słów, same fakty o oddanych w ostatnim czasie drogach rowerowych.

Ulica Słowackiego:
- brak zachowanej poziomej skrajni drogi rowerowej (siatka ogrodzeniowa, słupy oświetleniowe, znaki drogowe).
- źle wyprofilowany wjazd na drogę rowerową od strony ronda. Rowerzysta musi pokonać dwa wystające krawężniki i wjechać z minimalną prędkością niemal pod kątem prostym.
- nieprawidłowe oznakowanie na odcinku przy granicy miasta. Nie dość, że ustawiono tam znak, którego nie ma w rozporządzeniu o znakach i sygnałach drogowych, to jeszcze, aby tamten odcinek mógł być ciągiem pieszo-rowerowym, to jego szerokość powinna wynosić 2,5 metra (jest 1,5 m).
- nieprawidłowe oznakowanie poziome na całej długości drogi rowerowej - znak P-23 "Rower" powinien mieć wysokość dwóch metrów (ma około 0,5 m).

Skrzyżowanie Pileckiego/Struga:
- lampa oświetleniowa w skrajni poziomej drogi rowerowej i do tego na łuku - rower w przeciwieństwie do samochodu, aby pokonać zakręt musi się pochylić, takie usytuowanie lampy może być przyczyną groźnych kolizji.

Skrzyżowanie Kelles-Krauza/Pileckiego:
- brama w skrajni poziomej drogi rowerowej oraz ograniczona widoczność na łuku.
- brak możliwości zgodnego z prawem wjazdu i zjazdu z drogi rowerowej.

Ulica 1905 Roku:
- ogrodzenie w skrajni poziomej drogi rowerowej przy markecie Lidl.
- zastosowanie przycisków przy przejazdach rowerowych jest niezgodne z obowiązującym prawem - rowerzyści powinni być wykrywani automatycznie tak jak samochody.

Ulica Warszawska:
- pomimo upływu sześciu miesięcy od odbioru technicznego nadal występują błędy w oznakowaniu - symbole na znaku C-13/16 są sprzeczne z oznakowaniem poziomym.
- przy skrzyżowaniu z ulicą ustawiono nieprawidłowy znak: zamiast D-6b "D-6b Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów" ustawiono D-6a "Przejazd dla rowerzystów".

Ulica Kozienicka:
- słupy oświetleniowe w skrajni ciągu pieszo-rowerowego.
- brak możliwości zgodnego z prawem wjazdu i zjazdu z drogi rowerowej.

Podsumowanie:
Praktycznie wszystkie wymienione wyżej niedoróbki są sprzeczne z polskim prawem:
- rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
- rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

Źródło:
Gazeta Wyborcza Radom





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

IM WIĘCEJ SAMOCHODÓW, TYM WIĘCEJ DRÓG. IM WIĘCEJ DRÓG, TYM WIĘCEJ SAMOCHODÓW
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |