English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Jak zapowiada dyrektor MZDiK [p. Marek Czyż] ścieżki rowerowe będą powstawały przy wielu modernizowanych radomskich ulicach. Takie trasy mają pojawić się wzdłuż ulicy Mickiewicza, Kelles-Krauza i Toruńskiej..."
Źródło: Życie Radomskie 16 III 2006

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2011-10-09
Tempo 30 - nasz głos w sprawie

W nawiązaniu do ogłoszonych przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu konsultacji społecznych dotyczących wprowadzenia w Radomiu stref TEMPO 30 i Tempo 70 na wybranych ulicach przedstawiamy poniżej swoje uwagi, opinie i propozycje dotyczące zaproponowanych rozwiązań.

Strefa TEMPO 30

Zdecydowanie popieramy podjęte przez MZDiK działania zmierzające do ograniczenia dopuszczalnej prędkości w śródmieściu Radomia do 30 km/h. Jednocześnie wnosimy o zwiększenie liczby wyniesionych przejść dla pieszych o następujące lokalizacje:

  1. Ul. Sienkiewicza, przejście na wprost Katedry na przedłużeniu al. Biskupa Chrapka;
  2. Skrzyżowanie Sienkiewicza / Moniuszki w formie wyniesionej tarczy skrzyżowania;
  3. Skrzyżowanie Żeromskiego / Niedziałkowskiego, przejście przy restauracji Teatralna;
  4. Ul. Niedziałkowskiego, przejście na wprost bocznego wejścia do Urzędu Miejskiego;
  5. Skrzyżowanie Stańczyka / Kilińskiego / Witolda, przejście przez ul. Stańczyka;
  6. Skrzyżowanie Kilińskiego / Focha, przejście przez ul. Kilińskiego;
  7. Ul. Struga, przejście przy Dębie Wolności;
  8. Ul. Kilińskiego, przejście na wprost parkingu Urzędu Miejskiego;
  9. Ul. Mickiewicza, środkowy odcinek pomiędzy ulicami Sienkiewicza i Traugutta.

Pragniemy zwrócić uwagę, że tylko rozwiązania, które fizycznie ograniczą prędkość sprawią,
że strefa TEMPO 30 nie będzie fikcją i rzeczywiście przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa oraz warunków życia mieszkańców śródmieścia. Proponujemy również rozważenie wprowadzenia skrzyżowań równorzędnych na obszarze obowiązywania strefy. Takie rozwiązanie zmusi kierowców do wytężonej uwagi oraz skutecznie ograniczy prędkość do wymaganych maksymalnych 30 km/h.

Radom. Potrącenie na ul. Sienkiewicza
Potrącenie pieszej (pracownika MZDiK) na przejściu na s
krzyżowaniu Sienkiewicza / Moniuszki.
W tym miejscu proponujemy budowę wyniesionej tarczy skrzyżowania

Ponadto wnioskujemy o:

  1. Powiększenie strefy zamieszkania na ul. Piłsudskiego o odcinek Sienkiewicza – pl. Konstytucji 3 Maja (ta niewielka zmiana nie wpłynie znacząco na istniejące warunki ruchu pojazdów a bardzo poprawi bezpieczeństwo pieszych traktujących bardzo często ten odcinek ulicy prawie jak pobliski deptak);
  2. Wyznaczenie nowego wyniesionego przejścia przez ul. Słowackiego (w połowie odcinka pomiędzy ulicami 25 Czerwca – Żeromskiego);
  3. Wyznaczenie kontrpasa rowerowego na ul. Traugutta (odcinek Żeromskiego – zawrotka przy I L.O. im. M. Kopernika);
  4. Dopuszczenie kombinacją znaków B-2 i T-22 jazdy pod prąd rowerami na jednokierunkowych odcinkach ulic: Focha, Kelles-Krauza, Mechaniczna, Struga, Wąska, Witolda, Żeromskiego.

Podniesienie dopuszczalnej prędkości do 70 km/h na wybranych ulicach

Popieramy zamierzenia MZDiK dotyczące podniesienia dopuszczalnej prędkości na wybranych ulicach z zastrzeżeniem co do al. Grzecznarowskiego. Ulica ta przebiega przez osiedle Ustronie, a specyficzne ustawienie budynków potęguje hałas motoryzacyjny uciążliwy dla mieszkańców. Nie bez znaczenia jest fakt, że al. Grzecznarowskiego jest jedną z najniebezpieczniejszych ulic w Radomiu. Tylko w latach 2007-09 doszło do potrącenia 14 pieszych w tym 3 śmiertelnie oraz 6 rowerzystów w tym 1 śmiertelnie. Podniesienie prędkości może skutkować eskalacją liczby zdarzeń drogowych.

Na pozostałych ulicach prosimy o wnikliwe przeanalizowanie możliwości montażu wzbudzanej sygnalizacji dla pieszych, ze szczególnym uwzględnieniem następujących przejść:

  1. Ul. Czarnieckiego, przejście przy ul. Zielonej;
  2. Ul. Szarych Szeregów, przejście przy ul. Rodziny Winczewskich;
  3. Ul. Szarych Szeregów, przejście przy ul. Radosnej (ewentualne jak najszybsze wybudowanie kładki);
  4. Ul. Maratońska, przejście przy ul. Podhalańskiej (przy przejściu funkcjonuje uczęszczany przejazd dla rowerzystów);
  5. Ul. Żółkiewskiego, przejście na wprost Centrum Handlowego Echo (w tym przypadku ze względu na bliską odległość od skrzyżowania z ul. Chrobrego / Mieszka I uważamy za zasadne zamontowanie - sugerowanego w materiałach do konsultacji - sygnalizatorów sterowanych radarem);
  6. Ul. Warszawska, przejście przy ul. Janiszewskiej (ze względu na bardzo znaczną odległość przejścia od skrzyżowania przy ul. Ofiar Firleja postulujemy zainstalowanie sygnalizacji świetlnej wzbudzanej z zastosowaniem funkcji prewencyjnego włączania krótkiego sygnału czerwonego. Na tym odcinku ul. Warszawskiej kierowcy bardzo często przekraczają prędkość znacząco ponad proponowany limit).

Wyrażamy nadzieje, że propozycje MZDiK będą podstawą do wprowadzenia kolejnych rozwiązań służących zarówno poprawie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu jak również, przyczynią się do wzrostu komfortu życia mieszkańców Radomia.





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

"ROWER A WYPADKI. NIEBEZPIECZEŃSTWO WYPADKÓW STANOWI JEDYNĄ TEORETYCZNĄ WADĘ ROWERU. JAK TO WYGLĄDA NAPRAWDĘ?"
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |