English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

- Każdorazowe wydłużenie sygnału zielonego dla pieszych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną wiąże się ze zwiększeniem strat czasu dla pojazdów, co z kolei wpływa na zmniejszenie ich przepustowości - tłumaczy Mariusz Drabik z MZDiK..."
Źródło: Echo Dnia 14 X 2008

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2015-05-27

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji wymalował pierwszego tukana. To rozwiązanie, które ułatwi rowerzystom poruszanie się po ulicach Radomia, stosowane było do tej pory tylko w trzech polskich miastach



- Zgodnie z polskimi przepisami przejście dla pieszych musi mieć szerokość minimum cztery metry, a szerokość przejazdu rowerowego na drodze dwukierunkowej minimum dwa metry. Gdy chcemy poprowadzić oba ciągi obok siebie, musimy dodać jeszcze półmetrowy odstęp. Razem 6,5 metra - wylicza Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego. - Do tej pory w wielu miastach ustawiano przed jezdnią znak "koniec drogi dla rowerów". Rowerzysta musiał zejść z jednośladu i przeprowadzić go przez jezdnię. Ostatnio, na skrzyżowaniu ulicy Warsztatowej z obwodnicą południową, radomski MZDiK zastosował inne rozwiązanie - tukana.

Czym jest tukan? To neologizm utworzony od angielskich słów "two can". Polega na wymalowaniu przejazdu rowerowego zamiast przejścia dla pieszych. Dla pieszych nic się nie zmienia. Oni zgodnie z prawem warunkowo mogą poruszać się po przejazdach rowerowych. Dla rowerzystów zmiana jest ogromna, nie muszą już zsiadać z rowerów, tak jak jest to na przejściu dla pieszych.

Pawłowski podkreśla, że do tej pory na takie innowacyjne rozwiązanie zdecydowały się jedynie trzy miasta w Polsce: Poznań, Toruń i Zielona Góra.

- Warto pokreślić, że MZDiK sam z siebie wdrożył taką organizację ruchu - mówi. - Po przejazdach rowerowych przez skrzyżowania w relacjach niedostępnych dla kierowców, kontraruchu, śluzach rowerowych, mamy ponownie okazję pochwalić się czymś wyjątkowym na polu alternatywnego transportu.

Bractwo Rowerowe zwróciło się do MZDiK z wnioskiem o wymalowanie dwóch kolejnych tukanów na ul. Żółkiewskiego, w dwóch miejscach, w których ciąg pieszo-rowerowy przecina uliczki osiedlowe. Jak już pisaliśmy, na Żółkiewskiego trwa właśnie wymiana nawierzchni.

- Rozwiązanie, które wprowadziliśmy na rondzie u zbiegu obwodnicy południowej i ulicy Warsztatowej, to zupełna nowość w Radomiu, a także w kraju - podkreśla także Dariusz Dębski, rzecznik prasowy MZDiK. - Co ciekawe, podobne udogodnienia wdrożono wcześniej tylko w trzech innych miejscach w Polsce, jesteśmy więc w czołówce. To eksperyment - będziemy uważnie obserwowali ruch w tym rejonie.

MZDiK na razie analizuje propozycję Bractwa dotyczącą wymalowania tukanów na kolejnych ulicach. Rzecznik zapewnia, że zarząd wkrótce podejmie decyzję.

Źródło: Katarzyna Ludwińska, Gazeta Wyborcza Radom

Radom. Tukan ułatwi przejazd rowerzystom





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

KOPENHAGA - MIASTO ROWERZYSTÓW
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |