English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2015-05-27

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji wymalował pierwszego tukana. To rozwiązanie, które ułatwi rowerzystom poruszanie się po ulicach Radomia, stosowane było do tej pory tylko w trzech polskich miastach



- Zgodnie z polskimi przepisami przejście dla pieszych musi mieć szerokość minimum cztery metry, a szerokość przejazdu rowerowego na drodze dwukierunkowej minimum dwa metry. Gdy chcemy poprowadzić oba ciągi obok siebie, musimy dodać jeszcze półmetrowy odstęp. Razem 6,5 metra - wylicza Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego. - Do tej pory w wielu miastach ustawiano przed jezdnią znak "koniec drogi dla rowerów". Rowerzysta musiał zejść z jednośladu i przeprowadzić go przez jezdnię. Ostatnio, na skrzyżowaniu ulicy Warsztatowej z obwodnicą południową, radomski MZDiK zastosował inne rozwiązanie - tukana.

Czym jest tukan? To neologizm utworzony od angielskich słów "two can". Polega na wymalowaniu przejazdu rowerowego zamiast przejścia dla pieszych. Dla pieszych nic się nie zmienia. Oni zgodnie z prawem warunkowo mogą poruszać się po przejazdach rowerowych. Dla rowerzystów zmiana jest ogromna, nie muszą już zsiadać z rowerów, tak jak jest to na przejściu dla pieszych.

Pawłowski podkreśla, że do tej pory na takie innowacyjne rozwiązanie zdecydowały się jedynie trzy miasta w Polsce: Poznań, Toruń i Zielona Góra.

- Warto pokreślić, że MZDiK sam z siebie wdrożył taką organizację ruchu - mówi. - Po przejazdach rowerowych przez skrzyżowania w relacjach niedostępnych dla kierowców, kontraruchu, śluzach rowerowych, mamy ponownie okazję pochwalić się czymś wyjątkowym na polu alternatywnego transportu.

Bractwo Rowerowe zwróciło się do MZDiK z wnioskiem o wymalowanie dwóch kolejnych tukanów na ul. Żółkiewskiego, w dwóch miejscach, w których ciąg pieszo-rowerowy przecina uliczki osiedlowe. Jak już pisaliśmy, na Żółkiewskiego trwa właśnie wymiana nawierzchni.

- Rozwiązanie, które wprowadziliśmy na rondzie u zbiegu obwodnicy południowej i ulicy Warsztatowej, to zupełna nowość w Radomiu, a także w kraju - podkreśla także Dariusz Dębski, rzecznik prasowy MZDiK. - Co ciekawe, podobne udogodnienia wdrożono wcześniej tylko w trzech innych miejscach w Polsce, jesteśmy więc w czołówce. To eksperyment - będziemy uważnie obserwowali ruch w tym rejonie.

MZDiK na razie analizuje propozycję Bractwa dotyczącą wymalowania tukanów na kolejnych ulicach. Rzecznik zapewnia, że zarząd wkrótce podejmie decyzję.

Źródło: Katarzyna Ludwińska, Gazeta Wyborcza Radom

Radom. Tukan ułatwi przejazd rowerzystom





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

DIESEL JEST WINNY ASTMIE
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |