English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2017-03-18

Zmiany na ulicach Miasta Kazimierzowskiego



W związku z trwającymi pracami związanymi z opracowaniem koncepcji organizacji ruchu na ulicach Miasta Kazimierzowskiego wystąpiliśmy o uwzględnienie kilku uwag dotyczących ruchu pieszego i rowerowego:

  1. Ulica Rwańska - ulica ta zgodnie z uchwałą nr 459/2004 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 5.07.2004 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „ul. Rwańska” jest przestrzenią publiczną o charakterze deptaka. Plan ustala komunikację samochodową wyłącznie dla pojazdów uprzywilejowanych i mieszkańców posesji oraz w ściśle określonych godzinach dla samochodów dostawczych. W związku z powyższym wnosimy o zaproponowanie takiej organizacji ruchu, która będzie w zgodzie z Uchwałą Rady Miejskiej. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu pieszym wnosimy o przewidzenie montażu automatycznego słupka blokującego wjazd samochodów od strony pl. Kazimierza Wielkiego.
  2. Ponadto po wybudowaniu parkingu podziemnego pod płytą Rynku nie jest zasadne utrzymywanie ruchu samochodowego dla osób z poza ul. Rwańskiej – wjazd do parkingu zaprojektowano od strony ul. Wolność. Ponadto dostępność tego obszaru będzie zapewniona przez ulice: Grodzką, Małą, Wolność, Szewską). Główna ulica Miasta Kazimierzowskiego (łącząca deptak na ul. Żeromskiego z Rynkiem) powinna mieć charakter reprezentacyjnej przestrzeni miejskiej;
  3. Ulica Szwarlikowska - z uwagi na planowaną budowę połączenia rowerowego od strony pl. Kotlarza wnosimy o uwzględnienie tego faktu przez dodanie tabliczki T-22 pod znakiem D-4a;
  4. Wnosimy o nie wyznaczanie kontrpasów. Na tego typu obszarze o wiele lepiej sprawdza się funkcjonujący obecnie kontraruch rowerowy dopuszczony jedynie za pomocą oznakowania pionowego. Parkowanie samochodów na chodniku można wyeliminować za pomocą stylowych słupków blokadowych U-12c lub znaków;
  5. Wałowa / Rwańska - wnosimy o wyznaczenie przejazdu dla rowerów obok istniejącego przejścia (pasa dla rowerów). Obecna organizacja ruchu jest nieczytelna dla kierowców, którzy nie wiedzą, że rowerzyści mają prawo poruszać się zarówno na kierunku Rwańska - Żeromskiego jak i pl. Kazimierza Wielkiego – Żeromskiego;
  6. Wałowa / Mała - wnosimy o wyznaczenie krótkiego kontrapasa w rejonie skrzyżowania. Z uwagi na szerokość jezdni ul. Małej kierowcy chcący skręcić w lewo dojeżdżają do krawędzi jezdni uniemożliwiając tym samym rowerzystom poruszającym się ul. Wałową skręt w ul. Małą;
  7. Wolność / Reja - z uwagi na śródmiejskie położenie ulicy i konieczność zachowania priorytetu dla ruchu pieszego wnosimy o zachowanie wszystkich przejść wrysowanych na stałej organizacji ruchu (3 przejścia);
  8. Wnosimy o równomierne rozmieszczenie stojaków u-kształtnych dla rowerów na projektowanym obszarze;
  9. Wnosimy, wzorem Starego Miasta w Krakowie, o zastosowanie na projektowanym obszarze znaków w rozmiarze mini wraz ze stylowymi, czarnymi słupkami podtrzymującymi znaki;
  10. Wnosimy o uniemożliwienie nielegalnego parkowania samochodów na chodnikach za pomocą stylowych słupków blokadowych U-12c, szczególnie w miejscach, gdzie chodniki mają szerokość 1,5 m lub mniejszą (np. ulica Grodzka, Esterki).

Kraków. Mini znaki drogowe





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

"ROWER A WYPADKI. NIEBEZPIECZEŃSTWO WYPADKÓW STANOWI JEDYNĄ TEORETYCZNĄ WADĘ ROWERU. JAK TO WYGLĄDA NAPRAWDĘ?"
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |