English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

- Każdorazowe wydłużenie sygnału zielonego dla pieszych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną wiąże się ze zwiększeniem strat czasu dla pojazdów, co z kolei wpływa na zmniejszenie ich przepustowości - tłumaczy Mariusz Drabik z MZDiK..."
Źródło: Echo Dnia 14 X 2008

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2017-11-20

Z Południa na Ustronie wzdłuż obwodnicy południowej? Czy to się zmieni, zależy od unijnego dofinansowania




– Ścieżki rowerowe wzdłuż Jacka Kuronia oraz św. Brata Alberta to ciągi rowerowe, które są wpisane do tak zwanego projektu multimodalnego. Mimo, iż DDR przy ulicy Jacka Kuronia ma ZRID a na trasę rowerową na św. brata Alberta jest zgłoszenie, to nie ma pewności czy te ścieżki rowerowe zostaną wykonane w przyszłym roku – mówi Dawid Puton, rzecznik prasowy MZDiK. – Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji chce w ramach tego projektu wybudować oba te ciągi rowerowe, jednak termin realizacji tych inwestycji jest zależny od ewentualnego dofinansowania.

Projekt multimodalny to nasz kandydat w konkursie na rozwój mobilności miejskiej. Tu liczymy na ponad 50 mln zł dofinansowania.

– Chcemy kupić dziesięć autobusów elektrycznych i zbudować ścieżki rowerowe na Szarych Szeregów, Kozienickiej, części Struga, wzdłuż ulicy Kuronia między św. Brata Alberta a Wiejską, na Jana Pawła II, Wyścigowej, Żółkiewskiego, Wapiennej i Przytyckiej – wyliczał kilka tygodni temu w rozmowie z „Wyborczą” wiceprezydent Jerzy Zawodnik. Dodał, że przy części tych ulic powstaną też nowe chodniki, a w planach są również Inteligentny System Transportowy, który ma usprawnić ruch na ulicach Radomia, rozbudowa systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i nowe wiaty przystankowe. Piętrowy parking u zbiegu Malczewskiego i Kelles-Krauza ma zostać przystosowany do działania w systemie „parkuj i jedź”.

To, czy dostaniemy pieniądze na te projekty, będzie wiadomo pod koniec roku.

Na inwestycję bardzo liczą rowerzyści.

– W końcu! Kuriozalny projekt sprzed kilku lat zostanie poprawiony. Nie potrafię sobie wytłumaczyć kto i z jakiego powodu nie zaprojektował kilometrowego odcinka pomiędzy dwoma największymi osiedlami. Tym bardziej, że przy kwocie 200 mln zł jakie wydaliśmy na obwodnicę ewentualne oszczędności to ułamek kosztów – komentuje Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego. – Obecnie rowerzyści, którzy jadą z Południa na Ustronie próbują przebijać się przedeptem do ul. Pallotyńskiej, ale dalszą jazdę w kierunku pętli na Prędocinku utrudniają krzaki. Choć widziałem też śmiałków, którzy jechali pod prąd łącznicą. Projekt brakującego fragmentu, który był z nami konsultowany, zakłada powstanie asfaltowego ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3,5 m wraz z jego oświetleniem.

Źródło: Katarzyna Ludwińska, Gazeta Wyborcza Radom





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

"KIEROWCY NIE SĄ LEPSZYMI KLIENTAMI DLA SUPERMARKETÓW NIŻ ROWERZYŚCI, PIESI LUB UŻYTKOWNICY KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ"
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |