English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

- Każdorazowe wydłużenie sygnału zielonego dla pieszych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną wiąże się ze zwiększeniem strat czasu dla pojazdów, co z kolei wpływa na zmniejszenie ich przepustowości - tłumaczy Mariusz Drabik z MZDiK..."
Źródło: Echo Dnia 14 X 2008

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2005-02-20
Pismo wysłane do Prezydenta Miasta Radomia oraz MZDiK dotyczące standardów wykonania nawierzchni dróg rowerowych.

     Bractwo Rowerowe z zadowoleniem przyjmuje wiadomości o planach budowy drogi rowerowej w ulicy Warszawskiej. Mamy nadzieję, że zgodnie z propozycją Miejskiej Pracowni Urbanistycznej nawierzchnia drogi zostanie wykonana z masy bitumicznej. Możliwość wykorzystania kostki brukowej – jak w przypadku ostatnio budowanych dróg rowerowych w Radomiu – jest nie do przyjęcia.
    Kostka nie jest zalecana do budowy dróg rowerowych, ponieważ nawet przy prawidłowym ułożeniu nie tworzy gładkiej powierzchni. Użytkownik odczuwa to jako znaczne pogorszenie warunków jazdy. Doświadczenia z użytkowania ciągu rowerowego w alei Bolesława Chrobrego w pełni potwierdzają to zdanie.
    Nie sposób zgodzić się ze stwierdzeniem zawartym w piśmie pana wiceprezydenta Nity z dnia 30 sierpnia 2004 roku (nr I.II.7040-63/2004), iż „nie na wszystkich odcinkach planowanych do wykonania tras rowerowych można położyć nawierzchnię asfaltową”, a przyczyną tego jest „potrzeba zabezpieczenia łatwego dostępu do infrastruktury podziemnej.”
    Jeśli potrzeba łatwego dostępu do podziemnej infrastruktury jest rzeczywiście taka istotna, to konsekwentnie należałoby zaprzestać stosowania mas bitumicznych na jezdniach. Jeżeli jednak asfalt jest używany na jezdniach, to odmowa wykorzystania go na drogach rowerowych jest dyskryminacją rowerzystów.
    Stosowania kostki brukowej nie usprawiedliwiają również względy finansowe. Według cennika przedstawionego w dniu 30 sierpnia 2004 roku przez przedsiębiorstwo AS, koszt ułożenia metra kwadratowego masy bitumicznej wynosi 29 złotych. Pozostaje zatem znacznie niższy od kosztu ułożenia kostki, nawet przy powtórnym jej użyciu. Ponadto w przypadku potrzeby zerwania nawierzchni w celu dostania się do infrastruktury podziemnej, koszty przywrócenia jej do stanu używalności ponosi użytkownik infrastruktury – a nie miasto. Słuszne zaś wydaje się żądanie, by władze miasta zaczęły wyżej cenić interes mieszkańców, niż koszty właścicieli podziemnej infrastruktury.
    Negatywną opinię co do użycia kostki brukowej do budowy dróg rowerowych wydała ostatnio Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w odpowiedzi na zapytanie skierowane do Ministerstwa Infrastruktury przez redakcję dziennika Życie. Treść w załączeniu.  
  Wobec powyższego wnosimy o uwzględnienie w projekcie budowy drogi rowerowej w ulicy Warszawskiej wykonania nawierzchni z masy bitumicznej.
    Jednocześnie wyrażamy wolę włączenia się do postępowania w sprawie budowy drogi rowerowej w ulicy Warszawskiej jako podmiot na prawach strony. Oczekujemy zatem pisemnych powiadomień o wszystkich postanowieniach i decyzjach podjętych w tej sprawie.

Załącznik:
Pismo Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Otrzymują:
1.Prezydent Miasta Radomia
2.Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

HOLANDIA - 22 000 KM WYDZIELONYCH DRÓG ROWEROWYCH
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |